Elektrische deelscooters van felyx komen naar Groningen

Vanaf juni 2020 start felyx met 100 elektrische deelscooters in de trots van het Noorden: Groningen. De e-scooter is een duurzaam alternatief voor autoritten op korte afstand en een aanvulling op het openbaar vervoer. Groningen wordt de vijfde stad waar felyx actief is.

‘Wij zijn ongelooflijk trots op de lancering van felyx in Groningen. De stad waar ik met zo veel plezier heb gestudeerd stond absoluut op mijn bucket list.’ Aldus medeoprichter Quinten Selhorst.

De donkergroene elektrische scooters van de scale-up behoren al tot het straatbeeld in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en in Brussel. Vanaf juni 2020 zal ook Groningen groen gekleurd worden. De start van felyx is gecoördineerd met de gemeente Groningen. Met de e-scooter als alternatief voor korte autoritten draagt felyx bij aan het doel om de binnenstad groener te maken en de CO2-uitstoot terug te dringen. De e-scooters van felyx hebben samen, verdeeld over 8 miljoen km, inmiddels een paar honderd rondjes om de aarde gereden. Dit staat gelijk aan een besparing van ongeveer 1000 ton CO2. ​
Daarnaast vermindert het verkeersopstoppingen en is het een snelle en leuke manier om van A naar B te komen.

Hoe werkt het?
Door de felyx app te gebruiken kan een huurder direct een e-scooter vinden in zijn omgeving. Tegen een prijs van € 0,30 per minuut kan de huurder zich vervolgens verplaatsen van A naar B, zonder last te hebben van vertragingen of andere vervoersproblemen. Eenmaal aangekomen kan de e-scooter volgens bestaande wet en regelgeving geparkeerd worden en op slot worden gezet door de rit in de app de beëindigen. De felyx-app is beschikbaar voor iOS en Android.

Om de start te vieren betalen nieuwe klanten in Groningen tijdelijk geen registratiekosten en ontvangen zij 50 gratis rijminuten. Vanaf mei kunnen nieuwe gebruikers zich alvast aanmelden via de website voor een plek op de wachtlijst.

Kijk voor meer informatie op www.felyx.com

Over felyx

Sinds 2017 biedt felyx gedeelde elektrische scooters aan als een nieuw disruptieve mobiliteitsconcept.

In Amsterdam gestart met 108 e-scooters is het bedrijf inmiddels uitgegroeid naar zo’n 1500 e-scooters verdeeld over Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Brussel en Groningen.

Tientallen duizenden gebruikers reizen al snel, comfortabel en duurzaam door Nederland en België.

Steden worden voller en de luchtkwaliteit verslechtert. Met de e-scooters hoopt felyx meer mensen te vervoeren met minder eigen, vervuilende vervoersmiddelen en zo bij te dragen aan het terugbrengen van de CO2 uitstoot. Daarnaast heeft felyx heeft de missie om de makkelijkste, snelste en leukste manier van stedelijk vervoer aan te bieden.

Pilotenstraat 37 1059 CH, Amsterdam

felyx.com