Felyx breidt vloot uit en wordt grootste aanbieder in Rotterdam

Met 800 e-scooters beheert felyx het grootste servicegebied en het meest diverse aanbod van zowel 25 als 45 km/u e-scooters.

Vanaf maart 2020 rijden er 800 elektrische deelscooters van felyx in de Maasstad, een groei van 500 sinds de introductie in oktober 2018. Daarmee beheert felyx twee keer zoveel voertuigen als iedere andere aanbieder. Dit betekent dat gebruikers bij felyx de grootste garantie hebben van een scooter in de buurt. Reden voor de uitbreiding is het aanhoudende succes en de toegenomen vraag van huidige gebruikers. Ook is het servicegebied vergroot zodat klanten in Rotterdam Noord en Schiedam gebruik kunnen maken van felyx.

In een jaar tijd zijn de e-scooters een vast onderdeel van het Rotterdamse straatbeeld geworden. De tienduizenden gebruikers hebben gezamenlijk inmiddels circa 2 miljoen kilometer gereden. Daarmee is ruim 154 ton CO2-uitstoot bespaard. Dit staat gelijk aan de uitstoot van meer dan 1000 vluchten naar Parijs.

‘Wij zijn ongelooflijk trots op het succes in Rotterdam. De reden voor de uitbreiding is dat de vraag naar de deelscooters enorm is toegenomen sinds de introductie. De extra e-scooters waarborgen zo de dekking binnen het servicegebied, welke ook is vergroot. Dit in combinatie met de introductie van 45 km/u e-scooters, brengen wij mensen op een snelle, milieuvriendelijke en leuke manier van A naar B in Rotterdam.’ aldus medeoprichter Quinten Selhorst. ​

Felyx is enorm verheugd dat zij met hun full-service mobiliteitsoplossing kunnen bijdragen aan vermindering van het binnenstedelijk vervoer en streeft naar minder luchtvervuiling en files. ​

Hoe werkt het?
Door de felyx app te gebruiken kan een huurder direct een e-scooter vinden in zijn omgeving. Tegen een prijs van € 0,30 per minuut kan de huurder zich vervolgens verplaatsen van A naar B, zonder last van vertragingen of andere vervoersproblemen. Eenmaal aangekomen kan de e-scooter volgens bestaande wet en regelgeving geparkeerd worden en op slot worden gezet door de rit in de app af te melden. De felyx-app is beschikbaar voor iOS en Android.Om de stad en de Rotterdammers te bedanken betalen nieuwe klanten tijdelijk geen registratiekosten en ontvangen zij 30 gratis rijminuten.

Kijk voor meer informatie op www.felyx.com

Over felyx

Sinds 2017 biedt felyx gedeelde elektrische scooters aan als een nieuw disruptieve mobiliteitsconcept.

In Amsterdam gestart met 108 e-scooters is het bedrijf inmiddels uitgegroeid naar zo’n 1500 e-scooters verdeeld over Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Brussel en Groningen.

Tientallen duizenden gebruikers reizen al snel, comfortabel en duurzaam door Nederland en België.

Steden worden voller en de luchtkwaliteit verslechtert. Met de e-scooters hoopt felyx meer mensen te vervoeren met minder eigen, vervuilende vervoersmiddelen en zo bij te dragen aan het terugbrengen van de CO2 uitstoot. Daarnaast heeft felyx heeft de missie om de makkelijkste, snelste en leukste manier van stedelijk vervoer aan te bieden.

Pilotenstraat 37 1059 CH, Amsterdam

felyx.com