felyx stelt deelscooters beschikbaar voor getroffen ondernemers

Met ingang van vandaag stelt felyx alle elektrische scooters in Nederland beschikbaar voor kleine ondernemers die door de coronacrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen. Zo kunnen horecazaken en winkeliers die normaal gesproken niet bezorgen, maar hun deuren moesten sluiten, tegen een sterk gereduceerd tarief gebruik maken van felyx. Op deze manier kunnen zij hun product op een veilige manier blijven verkopen.

‘Het Coronavirus raakt ook ons. In deze onzekere tijd is het belangrijk dat we elkaar als ondernemers helpen waar nodig. Samen maken we elkaar sterker’ aldus medeoprichter Quinten Selhorst.

Om verdere uitbreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft het kabinet besloten om alle eet- en drinkgelegenheden in Nederland te sluiten. Uit voorzorg besluiten ook kleinere zaken dicht te gaan. Om ondernemers tegemoet te komen in tijden van crisis kunnen de elektrische deelscooters van felyx een uitkomst bieden. Daarom zijn de regels voor het gebruik van de felyx e-scooters versoepeld en mogen deze vanaf vandaag gebruikt worden voor bezorging. Ondernemers die normaal gesproken geen bezorgservice aanbieden kunnen hier gebruik van maken. Op deze manier hoopt felyx gedupeerde ondernemers die anders dreigen om te vallen, te hulp te schieten.

Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich aanmelden bij felyx via felyx.com/delivery. Er wordt een prijs per kilometer gehanteerd in plaats van per minuut. Naar schatting zullen de kosten per bezorging rond de € 2,50 liggen. Bijkomend voordeel is dat eigen personeel kan worden ingezet om te rijden en om orders aan te nemen, bijvoorbeeld via e-mail, WhatsApp of social media kanalen.

Het uitlenen van deelscooters helpt zowel winkeliers, restaurants als thuisblijvers. Zo kunnen bedrijfseigenaren hun medewerkers op pad sturen om snel en milieuvriendelijk producten aan huis te bezorgen. Maar ook felyx kan op deze manier haar minder gebruikte e-scooters inzetten om een bijdrage te leveren aan getroffen bedrijven. Zo helpen ondernemers elkaar in een periode waarin dit voor allebei hard nodig is.

Download de beelden door op het beeld te klikken.

Over felyx

Sinds 2017 biedt felyx gedeelde elektrische scooters aan als een nieuw disruptieve mobiliteitsconcept.

In Amsterdam gestart met 108 e-scooters is het bedrijf inmiddels uitgegroeid naar zo’n 1500 e-scooters verdeeld over Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Brussel en Groningen.

Tientallen duizenden gebruikers reizen al snel, comfortabel en duurzaam door Nederland en België.

Steden worden voller en de luchtkwaliteit verslechtert. Met de e-scooters hoopt felyx meer mensen te vervoeren met minder eigen, vervuilende vervoersmiddelen en zo bij te dragen aan het terugbrengen van de CO2 uitstoot. Daarnaast heeft felyx heeft de missie om de makkelijkste, snelste en leukste manier van stedelijk vervoer aan te bieden.

Pilotenstraat 37 1059 CH, Amsterdam

felyx.com